Bekijk de mooie resultaten van voor en na huid- en laserbehandelingen

Ben jij benieuwd naar wat de kracht is van huid- en laserbehandelingen bij rosacea, spider naevi en couperose? In deze blog laten we je voor- en na foto’s zien bij verschillende soorten huidafwijkingen van de bloedvaten en leggen we je uit welke stappen er nodig waren om het effect te bereiken.

Spider naevi

Er is een spider naevi zichtbaar op de neusbrug, tussen de ogen. Een spider naevi is een gesprongen bloedvaatje dat er uitziet als een rood centrumpje met fijne uitlopers, als de poten van een spin.

Dit is het effect na 1 behandeling met de Nd:YAG vaatlaser. De vaatlaser heeft het vaatwandje verhit en kapot gemaakt waarna het lichaam de spider naevi in de weken na de behandeling heeft opgeruimd.

Couperose

Er zijn talrijke, fijne bloedvaten zichtbaar verspreid over de neus. Bij couperose zijn de vaatwandjes verzwakt waardoor ze zijn gaan verwijden en zichtbaar worden aan het huidoppervlak.

Dit is het effect na 1 behandeling met IPL en de Nd:YAG vaatlaser. De bloedvaatjes zijn flink verminderd. De huid oogt rustiger, egaler en minder rood van kleur.

Rosacea

Op de kin zijn kleine puistjes en roodheid van de huid zichtbaar. De huidbarrière is uit balans wat zorgt voor een droge en rode huid en er is een ontstekingsreactie aanwezig wat voor puistjes en roodheid zorgt. De volgende behandelingen hebben plaatsgevonden:

1. Er worden dagelijks milde huidverzorgingsproducten gebruikt om de huid goed schoon te maken en te hydrateren. In overleg met de huisarts is een lokale ontstekingsremmende crème opgestart;
  2. 1 behandeling met gecombineerde peelingen en LED-therapie om de huid te kalmeren en de ontstekingsreactie te remmen zodat puistjes verminderen;
  3. 1 behandeling met IPL en de Nd:YAG vaatlaser om de roodheid en bloedvaatjes te verminderen.

Op de na-foto is te zien dat door het gebruiken van milde huidverzorging en twee huid- en laserbehandelingen de puistjes zijn verminderd en de huid minder rood oogt.

Rosacea

Er is roodheid van de huid te zien met een ontstekingsreactie waarbij er veel pustels aanwezig zijn. De huid voelt droog en ruw aan. De volgende behandelingen hebben plaatsgevonden:

2. 2 behandelingen met gecombineerde peelingen en LED-therapie om de huid te kalmeren en de ontstekingsreactie te remmen zodat pustels verminderen;
  3. 2 behandelingen met IPL en de Nd:YAG vaatlaser om de roodheid en bloedvaatjes te verminderen.

Op de na-foto is te zien dat na het gebruiken van milde huidverzorging en vier huid- en laserbehandelingen de huid egaler en rustiger oogt, minder ontstekingen heeft en de rode kleur van de huid erg is verminderd.