Huidveroudering

Om huidveroudering te vertragen is het Reinigen, Stimuleren, Hydrateren en Beschermen onderdeel van je dagelijkse Skinroutine.

Bekijk producten

Gerelateerde blogs

Veelgestelde vragen over

Hoe ontstaat huidveroudering?

Huidveroudering is een natuurlijk proces. Vanaf het 25e levensjaar bouwt de huid zich af. Onze bouwstenen elastine en collageen nemen af. De huid wordt dan slapper, valer en ook minder elastisch. Dit proces kun je niet tegengaan. De huidveroudering komt vanzelf. Wel kun je huidveroudering vertragen en de symptomen als rimpels, couperose, droge huid, pigmentvlekken en andere huidoneffenheden behandelen.

Hoe ontstaat huidveroudering?

Wat kan ik doen tegen huidveroudering?

Vermijd roken en de zonnebank, gebruik in de felle zon een SPF 50, smeer dagelijks met een SPF 30 of 50 verwerkt in een dagcrème. Hanteer dagelijks een vaste Skincare routine met een Reiniger, een Foamer met glycolzuur, een stimulerende nachtcrème, een goed serum om te liften en een liftende dagcrème. Voeg hier zomers nog extra Vitamine C toe door middel van een serum om pigmentvlekken te voorkomen en te werken aaneen egalere en frisse teint. Een vast onderdeel van de Skinroutine is het beschermen van de huid met SPF 30 of 50, tegenwoordig met een mooi tintje erin. Daarnaast kun je met de Observ huidscan bij Laserkliniek Zwolle advies inwinnen over hoe het met de huidveroudering is gesteld en welke huidaandoeningen er naar voren komen. De huidtherapeuten stellen een passend behandelplan samen en geven huidadvies over het behandelen van de symptomen van huidveroudering met onze behandelingen en huidverzorging van Renophase en Dermaceutic.

Wat kan ik doen tegen huidveroudering?

Vermijd roken en de zonnebank. Gebruik in de felle zon een SPF 50 en smeer dagelijks met een SPF 30 verwerkt in een dagcrème.

Hoe voorkom ik huidveroudering met huidverzorging?

Hoe je huidveroudering het beste kunt voorkomen is door zoveel mogelijk de schadelijke UV stralen te vermijden. Ga altijd beschermd de zon in en smeer elke 2 uur. Om tekenen van huidveroudering tegen te gaan kun je een extra stap zetten in je dagelijkse skinroutine. Voeg zomers een product toe op basis van vitamine C en behandel in de winter met retinol. Bescherm de huid daarnaast met een zonnebrandcrème en gebruik dit iedere dag in je vaste rijtje skinroutine. Pigmentvlekken voorkom je ook met de behandelende producten met tyrosinaseremmers.

Hoe voorkom ik huidveroudering met huidverzorging?

Welke huidaandoeningen zien we bij huidveroudering?

Bij huidveroudering kunnen de volgende huidaandoeningen ontstaan; Huidoneffenheden, Couperose, Melasma, Ouderdomsvlekken, Pigmentvlekken, Rimpels, Rode huid, Goedaardige huidtumoren, Fibromen, Droge huid

Welke huidaandoeningen zien we bij huidveroudering?

Bekijk alle vragen